torsdag 3 november 2016

Nostalgisk

Tillbaka i Skåne och om ca 15 minuter anländer tåget till Helsingborg, jag blev allt lite nostalgisk i Göteborg när nattåget till Uppsala stod på perrongen. Att det därtill snöade i Göteborg påminde ännu mer om Tågresan till Kiruna den 12-13 maj. Vädretsmakter är aningen kluriga och en del funderingar återstår inför lördagens klädval och tillika skoval. Regn har i alla fall utlovats men vad gör lite regn i förhållande till väldigt mycket regn? Jag börjar smått förvänta mig leriga stigar men fortfarande fruktar jag mest för stenpartiet vid Nimis samt norra sidans leriga stigar som kan bli aningen svåra. Dubbskor eller inte, en klurig fråga som jag får vänta med att klura ut tills lördagens morgon. Knappt tio minuters resande kvar innan jag åter får träffa pappa. Ska bli riktigt härligt att få lite sovmorgon imorgon och ladda upp sinnet till max i för stundande utmaning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar