måndag 14 november 2016

Packa lätt eller rätt?

En ny vecka har introducerat sig och tillika nya utmaningar, efter en mycket mer än spännande tågresa söderut igår är jag åter i Skåne. Med det introducerar sig flertalet utmaningar förvisso i vardagsklimat men likväl kluriga utmaningar eftersom det kräver en del fixande och trixande. Exempelvis konsten att packa lätt för en resa kan vara aningen klurigt, att packa inför sommarens utmaning känns nu i efterhand tämligen enkelt i förhållande till helgens packning. En väska för kurslitteratur kontra en väska med träningskläder och en väska för civila kläder blev resultatet för några veckor vistelse i söder. Frågan som jag börjar bli allt mer nyfiken på är hur mycket packning som egentligen behövs för en längre tids utmaning med eller utan Göran?...
Sedan mitt nederlag mot Kullamannen har jag låtit löparskorna få vila ut ordentligt, jag har varken haft motivation eller känt någon direkt glädje i att snöra på mig skorna och speciellt inte i kombination med tidigare nämnda resa samt med psykologitentan som jag försöker få ihop när deadline är lite närmare än bekvämt. Men med en ny vecka och därtill nya utmaningar skapas också möjligheten att få in lite fler mil i benen. Som möjligheterna ser ut nu kan det bli till att erövra ca 20km löpning imorgon eftermiddag, en distans som just nu känns tung men som förhoppningsvis imorgon kan mötas med lite piggare kropp och knopp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar