onsdag 30 november 2016

November

En månad som knappast kan tituleras som motiverande, lyckades med ett visst motstånd snöra på mig löparskorna idag. Knappa 9 kilometer lyckades jag förflytta mig i snålblåsten med ett andningssystem vars snorproduktion gjorde allt för att sätta stopp för flåsandet. Tog det dock väldigt lugnt och eftersom jag i skrivandets stund spenderar några månader i Skåne introduceras möjligheten till kustlöpning. Vilket gick formidabelt bra åt medvindshållet men dess mer stillaståendelöpning blev det på vägen tillbaka. Stillaståendelöpning påminner mig om sträckan mellan Ramsele och Jungsele i somras då vindens makter i kombination med nyharvade grusvägarna fick mig att både skratta och gråta. På något vis känns det som att när det är som motigast då är det också som roligast att trycka på i löpsteget, men jag erkänner att det känns rätt ok att ha kommit in i värmen igen. 
 
November månad är en månad med väldigt få insamlade kilometrar, 54.19km om jag inte räknat fel vilket inte är så mycket bättre än augustis 12.25km. Men med en månad kvar innan året är slut borde jag kanske kunna utmana oktobers 355km och således kanske få avsluta året med ett nytt personbästa i kilometrar per månad. Om jag har tur kanske jag kan avsluta året med ett nytt personbästa på milen också men det kräver i så fall att löpningen kommer igång igen. Imorgon är det således 1 december och en ny månad med nya möjligheter samt är det exakt 6 månader kvar till nästa års preliminära utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar