torsdag 11 augusti 2016

En del dagar

"Dagar kommer och dagar går..." men en del dagar är längtan ut bara lite större än så... Efter att snart ha bemästrat ännu en vecka med morgonskift känner jag en stor saknad efter löpning. Morgonskift innebär för mig uppstigning kl 03:45 för inställelse på jobb kl 05:48, vilket gör att tröttheten är stor men ändå annorlunda i förhållande till den trötthet som jag upplevde längs med vägarna. En fysisk och mental trötthet i form av vandrande känns mycket mer annorlunda än fysiskt fabriksarbete som därtill är mentalt uttröttande. Dagar som idag när tröttheten är stor trots en större mängd kaffe känns det som att längtan tillbaka ut på vägarna bara växer sig större...
När jag studerar mina bilder från min utmaning inser jag att jag trots min "nybörjar-strategi" och därtill mitt amatörskap i friluftsliv och när det kommer till utmaningar, i alla fall haft tur med vädret.
I skrivandets stund är tröttheten stor men hoppas på något mirakulöst vis kunna skapa mig möjligheten att testa mina nya terrängskor inom kort. Friheten i ett par löparskor kan inte beskrivas med ord, men känslan av att vara på väg i en utmaning är nästintill lika obeskrivligt underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar