fredag 26 augusti 2016

Hem ljuva hem

Eller kanske inte riktigt.. Efter gårdagens resa tillbaka till Karlstad och den obligatoriska promenaden till lägenheten känns kroppen både seg och trött. Ryggen fick sig en genomkörare igår i och med att jag har en ca 5 kilometers promenad från tågstationen till lägenheten. Klart de kämpigaste fem kilometrarna jag upplevt detta året, dock rätt skönt att återigen få sätta nyckeln i dörrlåset och andas ut. Nästa långresa för min del blir nog inte förrens i början på november med åter sikte på Kullaberg. Längtar smått redan tillbaka men efter dagens aktiviteter känns det skönt att börja skapa nya rutiner i livet. Det första jag förmodligen behöver göra är att hitta träningsrutiner för att bygga upp ryggmuskulaturen. Inser att min dåliga hållning och framåtroterande axlar inte riktigt kommer att hjälpa mig i min löpning, speciellt inte när löpningen framöver mest troligt kommer att kombineras med en väska på ryggen. Ett bekymmer som jag varit medveten om i flertalet år men inte riktigt klarat av att bemästra, men efter att ha klarat sommarens utmaningar borde det kanske vara dags för mig att införliva andra kluriga utmaningar också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar