fredag 3 maj 2019

Vecka 16 - Påskledighet och nya löparskor

Påskhelgen introducerade sig med vackert väder, vilket gjorde att det blev lite oväntade utflykter samt lite oväntade löprundor. Även om påskhelgen har erbjudit ledighet så har jag inte haft någon riktigt motivation till att ta tag i att göra något speciellt. Således blev det bara lite besök hos nära och kära och därtill lite lättare löpning hemma i bokskogen... 
Det märks att våren är på gång då bokarna börjar bli allt grönare för varje löprunda och det är rätt mäktigt att få ta del av skogens omväxling till vår skrud.
Tidigare i veckan beställde jag nya arbetsskor eftersom jag fått beviljat ännu en sommar där jag kan få lov att arbeta lite extra på helgerna. Nackdelen var att jag beställde löparskor som arbetsskor detta eftersom mitt extra jobb inkluderar flertalet kilometer per arbetspass och det i sig är en stor fördel men vem är jag till att kunna låta bli att provspringa skorna? Det går ju bara inte att låta bli... 
Men vad blev det för skor? 
Merrell är ju fortfarande mina favoriter och denna gång blev det ett par Merrell Trail Glove  5 
Efter några kortare löprundor får jag nog lov att erkänna att jag hittat mig ett par nya favoritlöparskor, blir dock svårt att använda dessa som arbetsskor då de är alldeles för sköna att avverka distans i. Men än så länge är det alldeles för tidigt att göra en utvärdering av skornas hållbarhet och så vidare, dock infinner sig en viss förtjusning i att ha hittat nya löparskor att utforska....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar