söndag 14 maj 2017

Dag 1 - Kullaberg och vidare

 Idag lyckades jag med konsten att komma försent till min egen start, min önskan var att starta senast kl 09:30 men jag kom sent iväg på grund av mitt packningskaos. Jupp, jag får erkänna efter dagens alla misstag att jag förmodligen saknar all kompetens som finns när det gäller packning i ryggsäck. Vid fyren möttes jag och pappa upp av Mr Sjögren som även gav mig den bästaste attiralj mot tvivel som finns det vill säga en Kullamannen keps och tröja. Mäktigt att återigen få bära Kullamannens färger. Efter en provisorisk snabblösning lyckades jag komma iväg vid ca. 10:15 och nerför en del av stigarna som ingår i Kullamannen blev introt på årets utmaning. Kullaberg är för magiskt för att jag ska kunna låta bli att springa så det blev löpning i kombination med balansgång. Det tog inte lång tid förens jag fick möte av två herrar i sina bästa år och med kikare i högsta hugg. Jag fick frågan om vart jag bar hän med min resa och efter att ha försökt med en kortare variant till förklaring fick jag både skratt, och en förvånande uppsyn till mitt bemötande. Dock riktigt trevliga farbröder så hoppas allt att de är på Kullaberg vid målgång. 
 Kort efter mitt första möte sprang jag ikapp andra vandrare som dock trivdes bäst med att trava på led och bräka ur sig lite bä. Mäktig sällskap när vi delade hage en liten stund. Efter mitt andra möte sprang jag på tre danskar som var lika glada som jag åt min utmaning om inte mer. Dock mycket skeptiska till min packningsteknik och högst skeptiska till min utmaning, men lika glad var jag för det eftersom jag nu äntligen efter så mycket längtan är på väg. 
 Magiska vidder fick jag beskåda idag, trots det har dagen varit fylld med tvivel. Hur kan jag springa ifrån något så vackert som kullabygden? Som tur är vet jag att jag snart är hemma igen, och att tvivel endast är till för att göra resan än mer värdefull. 
 En tung första dag är snart förbi, dagens distans blev ca 32km. Stundtals var stigarna obefintliga och sanden i skorna var ett faktum. Efter mycket mentalt motstånd sover jag hemmavid inatt. Efter samråd med både Mr Sjögren, Mr Larsson och Ann så är det ett beslut som känns mer än rimligt. Men som första distans är 32 km klart godkänt och imorgon påbörjar jag kommande distans på samma punkt som jag idag lämnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar