onsdag 17 maj 2017

Dag 3 - Djupfryst

Idag är det kallt, ruskigt kallt och de första kilometrarna går riktigt tungt. Men efter ca 10km hittade jag ett café och därtill frukost.
Vid centersyd lyckades jag med konsten att komma först i kön även om jag tror att det ger mer status vid Ullared. Ruskigt kallt och kyligt idag vilket gör det lite svårt att dra på smil-banden. 
 Rapsen är verkligen på gång. Göran är regnskyddad eftersom det stundtals tenderar till att vilja börja regna. 
 Passerar idag Bjärred och Lomma, någonstans i bakgrunden finns Öresundsbron och Turning Torso. Mycket dis på sundet idag. 
 Passerade en fårhage där ett lamm stod och tuggade på papper eller plast, en sak som gör mig lite olycklig eftersom det är aningen onödigt att skräpa ner i naturen. Jag hittade inga kontaktuppgifter till lammets ägare men hoppas att det löser sig utan några konsekvenser för det lilla lammet. 
 Vägarbete i Arlöv höll på att förvirra mig mycket. Knappt så jag hittade ur Arlöv men ibland kan det vara en fördel med att ha lite is i magen. 
 Jag lyckades också med att delta i ett Blodomlopp, dock utan nummerplåt och jag sprang visst åt fel håll. Inte lätt när jag följde två helt olika slingor. 
 Inatt slumrar jag i skogen vid Törringelunds dansbana, festligt värre i ett riktigt fästingafäste. Smått panik vid tältresning och jag hoppas verkligen att det jag tror är ett fästingbett verkligen är något annat. Nåväl dagens etapp landade på ca 41km och den totala distansen är nu 113km om jag räknat rätt. Aningen trött i skrivandets stund. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar