måndag 29 maj 2017

Dag 8 - Sveriges lägsta punkt

Inatt sov jag ruskigt gott, men jag vaknade väldigt tidigt eftersom en fasan fick för sig att sjunga en trudelutt väldigt tidigt. Vilket fick mig att påbörja dagens distans ganska tidigt, efter ca 6 km kom jag till Kristianstad och till vad som anges som Sveriges lägsta punkt och således är delmål 2 beskådat.
 Den lägsta punkten är jag lite skeptisk till eftersom den egentligen inte skulle finnas om det inte fanns en vall som människor byggt. På så vis är jag osäker på om jag verkligen varit vid Sveriges lägsta punkt. Men efter mitt korta besök vid punkten fyllde jag vattenflaskorna vid Statoil och handlade på mig lite mat vid Maxi. Därefter blev det tvätt av kläder vid Preem och kaffe samt glass. 

Även idag skiner solen och värmen är mycket välkommen. Vägen ut ur Kristianstad var tämligen trafikerad och mycket kämpig. Min mentala kamp är verkligen stor och stundtals känns utmaningen omöjlig. Jag har verkligen hamnat i ett deppträsk i denna utmaning vilket jag delvis misstänker hänger ihop med att jag är så nära mina hemtrakter. Att börja en utmaning på hemmaplan är så mycket mer tyngre och kämpigare än förra årets utmaning och det får verkligen pannbenet att slita hårt. Inatt tältar jag jämte sjön Immeln.

Dagens distans blev 32km och den totala distansen är nu 279.7 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar