måndag 29 maj 2017

Dag 7 - Myggnäste

Nattens sömn har varit god men vilket myggnäste jag tältat i. Som tur är har myggorna inte riktigt förstått vad de ska göra än men dock lite småretliga är de allt. Kort efter att jag packat ihop tältet och påbörjat dagens distans fann jag en liten bäck. I bäcken passade jag på att tvätta lite kläder och när jag var klar och höll på att justera allting på Göran möte jag en dam som stavade sig fram. Hon peppade verkligen på min utmaning och gav mig tips om både vägval och kajakpaddling. En riktigt rolig liten dam som piggade på mitt humör. Efter en kort stunds samtal knallade jag vidare och när jag efter någon kilometer tar upp min telefon för att svara på ett mejl stannar en bil och frågar om jag behöver hjälp. Jag övertygar föraren om att jag inte behöver hjälp men tackar för den hjälp jag kunde ha fått. Jag tror att jag gjorde föraren mer förbryllad än tidigare men hon körde i alla fall iväg. Efter en stund passerar jag Hörröd och vidare mot Degerberga.



När jag kommer till Degerberga hittar jag en stor gräsmatta med dagg som jag lägger mig i och låter fötterna svalka sig i daggen. I närheten är det fullt kaos med hundar och hundägare om vartannat, antar att det är en hundutställning på gång. I Degerberga hittar jag ett gatukök och inmundigar en hamburgertallrik. Vägen dit var full av sevärdheter i form av gamla hus och lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar