onsdag 17 maj 2017

Dag 4 - Smygehuk

 I natt tältade jag vid Törringelunds dansbana, en intressant upplevelse men njöt nog mest av att lyssna på rådjurs skriken. Rena rama fästingafästet sov jag i men som tur är har jag kanske klarat mig undan dessa kryp. 
 Jag lyckades också passera Svedala idag, där jag hittade lite kaffe och fick tvättat lite kläder. Varmare idag än igår, och kläderna torkade fort. 
 Såg en gubbe med ett gigantiskt öra i den nedre bilden men vet inte om det bra är min trötthet som får mig att se syner. Dock tog jag sovmorgon idag och kände för att vila ut kroppen ordentligt. Vilket förmodligen har hjälpt mig mycket idag i kombination med kaffet. 
 Vilar fötterna längs med vägen, får erkänna att en liten ömhet infinner sig men jag är grymt nöjd med skorna som jag varierar var 10:e km. 
 Tror jag sprang på Sveriges eller i alla fall Skånes största rapsfält idag, gigantiskt och raps så långt ögat kan nå. 
 Jag har idag även nått Smygehuk och mitt första stora delmål. Riktigt härlig känsla av att nå hit och ändå kunna känna att detta är bara början. 
 Göran är redo för nya destinationer. 
 Lite väl mycket sol i bilden men ruskigt skönt att resan än så länge varit så smidig. Idag blev det ca 32 km. Den totala distansen bör så vara 145 km. Denna gång letar jag inte efter den närmaste vägen utan den väg med flest upplevelser och som jag själv tror kan bli rolig. Annars är kortaste vägen från Kullens fyr till Smygehuk ca 137 km. 
Jag har även öppnat en offentlig Facebook sida där jag lägger upp lite kortare inlägg om dagen, jag tänker att bloggen blir lite mer djupgående medan Facebook fångar utmaningen i stunden. Den som vill kan även läsa om denna utmaning på MJ - Min väg, mot nya utmaningar på Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar