måndag 29 maj 2017

Dag 6 - Lövestad och vidare

Efter en mycket händelserik kväll och natt kom jag ut på vägen tämligen tidigt. Igår kväll vid 23:44 knakade kvistar runt om tältet och vad det nu var kändes väldigt nära tältet. I kombination med ett ovälkommet lågt och långt hoande kändes natten väldigt mycket mer spännande än önskvärt. Dock hittade jag en ganska bra tältplats.


Vackert väder idag med mycket sol, nästan lite för mycket värme och sol för min del men är glad så länge det inte regnar. Jag passerade efter en hel del skog och åkrar (mest åkrar) Lövestad där jag passade på att inhandla en glass. Inte mycket som har hänt eller setts idag jag har mest fått kämpa med den otroliga värmen. Inatt sover jag precis vid en kohage och innan jag upptäckte vad det skenade ljudet utanför tältet var fick jag mig en oönskad pulshöjare. Jag såg varken hage, stängsel eller kor när jag slog upp tältet men kort därpå hörde jag ett knakade och brakande och ett galopperande ljud. Allt detta tillsammans med ett råmande och när jag tittade ut ur tältet möttes jag av flertalet nyfikna kompisar i form av kor. Dagens distans blev ca 32 km och den totala distansen är nu 213,7 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar