lördag 8 oktober 2016

Längtar ut...

Trots att molnen hopar sig på himlavalvet infinner sig en stor lust att ge sig ut på lite stiglöpning. Enligt agendan bör jag snarast möjligt snöra på mig löparskorna för att bemästra en sisådär 20 km. Längtan ut till stigen är stor men innan det blir till en verklighet behöver en del examinationsuppgifter erövras. En uppgift som egentligen är väldigt enkel och lätt att bemästra med lite planering. Dock infann sig denna gång en motvilja till enkelheten och en motvilja till att ta itu med uppgiften innan den blivit till en utmaning. I skrivandets stund sitter jag med kampen om att idag färdigställa en examinationsuppgift som i ett tidsperspektiv blir till en utmaning. En utmaning som jag behöver utmana innan jag återigen får lov att snöra på mig löparskorna och utforska de värmländska skogarna igen. Med andra ord dags att ta ett sista ryck och få klart uppgiften så att det blir lite spring i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar