fredag 14 oktober 2016

Kung Bore är på intåg

Igår fick jag ett meddelande med en bild från Mariann som jag träffade på i Jokkmokk och därefter hälsade på hos i Majtum på min väg söderut i våras. En bild som visar den skylt jag möttes av en bit söder om Jokkmokk och som är ett av de minnesvärda stunderna på utmaningen. Denna skylt har verkligen förgyllt min utmaning och därtill roat mig och många med mig när jag tänker på min utmaning. När den nu fått förgylla ett hus i Majtum med lite värme känns den ännu mer speciell.
Jag tänker ofta tillbaka på de möten jag upplevde under min utmaning, mycket på grund av att möten på ett eller annat sätt förgyllt min utmaning. På bilden nedan syns Mariann och Johan, dagen som bilden togs var utmaningens första dag med värme, solen sken och det var en split shorts debut för min egen del. Idag skrev Mariann att kylan och frosten har börjat introducera sig norrut och med det kanske Kung Bore snart är här. Jag längtar faktiskt lite så där lagom mycket till snö och rusk just nu, längtar att få snöra på mig ett par dubbskor och att få leka plogbil i nysnön igen. Dagens 15 kilometer introducerade även den en aningens gnutta kyla, höstlövens inramning på träden runt åkrarna och en lövkantad cykelbana är en ganska charmig tid. Under gårdagens kvällsrunda fick jag ett oväntat möte med en rådjursbock och under dagens morgonrunda sprang jag ikapp med en ekorre. Oväntade möten gör verkligen stegen lättare och med det blir den kyligare luften allt mer uppiggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar