söndag 30 oktober 2016

Vilodag

Ännu en vecka har passerat och till min stora förvåning även en vecka med lite mer än 88 km i benen. Löpningen har verkligen lossnat för min del och vardagsrutinerna flyter på relativt smidigt. Vilket underlättar kombinationen av studier och löpning, fördelen med att ta en längre löprunda på morgonkvisten är att återhämtningen kan kombineras med läsande av diverse kurslitteratur. Dock blev dagens morgonrunda inställd då jag misstänker att kroppen behöver lite extra vila. Jag sitter i skrivandets stund med en inlämning till idrottspsykologin men motivationen i kombination med en motvilja till uppgiften gör att det är lite klurigare än vanligt att skriva klart inlämningen. Finns flertalet fördelar med att få den färdig snabbt men likväl går det inte att undvika dagdrömmeri när det finns världsliga kartor på väggen. Jag funderar fortfarande på vad som kan tänkas bli en ny utmaning, distans i förhållande till tiden jag kan avsätta borde kanske bli runt ca 500 mil. Frågan är förmodligen vilka 500 mil det kan bli samt om det verkligen är möjligt att skapa möjligheter till en ny utmaning redan till sommaren. Om möjligheten finns har jag ca 195 dagar på mig att fundera ut var, när och hur? 

Mindre än en vecka kvar till start och knappt 3 1/2 dagar kvar tills det är dags att ta tåget till Skåne. Tomheten fortsätter att vara tom, likväl känns kroppen allt mer redo för batalj även om knoppen fortfarande kan förundras över hur jag tänkte när jag åter igen anmält mig till en utmaning utan dess like. Tur för mig att det inte alltid är det sunda förnuftet som får bestämma utan att det ibland kan bli som det blir och med det får jag utmana och uppleva Kullaberg ännu en gång på ett sätt som är oförglömligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar