lördag 18 april 2020

10 dagar kvar till avresa...

Nedräkning pågår och nu återstår 10 dagar innan jag förhoppningsvis sitter på tåg och buss upp mot Norrland. Längtan ut är obeskrivligt stor och lediga stunder spenderas till att packa ryggsäcken och packa om den igen. Varje gång jag sätter mig in i min packning skapas en nervositet, jag vet inte riktigt varför men den känns som en obligatorisk nervositet. Kommer det att gå vägen i år också?
I ena stunden känns det logiskt att packa i ryggsäcken, andra inte och det finns en tanke på att väcka Göran ur hans dvala. Dock vet jag att om jag reser med Göran så kommer utmaningen i sig ännu en gång inte bli det jag tänkt mig och på så sätt känns det bättre om det får bära eller brista på riktigt. Som jag planerar just nu infinner sig möjligheter till en eventuell hemresa med jämna mellanrum och således behöver jag inte fokusera på hela distansen i det stora hela. Möjligheten att bryta ner distansen till etapper gör det hela mer mentalt möjligt och således kanske även möjligt i verkligheten?
Det svåraste urvalet för min egen del är just nu kartor och vilka kartor ska jag ta med mig?... En evighetsfråga eftersom jag är envis till att inte gå över till det digitala alternativet. Det kommer förmodligen bli en hel del Google maps i år också men då jag längtar ut efter vandringsleder behöver jag trots allt en karta eller två för att hitta söderut. Förutom kartor så har jag idag inhandlat en liten drönare, så får se om det finns möjlighet att filma lite under resans gång. Dock är jag fortfarande i valet och kvalet om det blir en resa eller inte. Men planera kan jag ju alltid göra... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar