onsdag 29 april 2020

Kvällsmat och packningskaos

Det blev en kortare tupplur igår eftermiddag och därefter var matlusten stor. Jag lyckades prata snällt med kocken på hotellet som lagade ihop något som inte fanns på menyn. Igår serverades enbart pizza men eftersom jag redan ätit en pizza fick jag istället en köttbit med lite grönsaker och potatisgratäng. Deras pizza är förvisso riktigt god med det här satt inte alls fel i magen. Det  känns gott att kunna fylla på med lite energi i kroppen efter allt resande för nu det kommer bli några tuffa dagar framöver. 

Kvällen spenderades därefter till att packa om ryggsäcken. Som det blir nu kommer jag att ha den mindre väskan (svarta) på magen. Den svarta väskan innehåller för tillfället mat och kök. Utifrån att jag kommer vilja ha maten lättillgänglig under dagen. På ryggsäcken har jag lyckats få fast snöskorna, spade och löparskorna. Jag håller tummarna för några dagar med uppehållsväder då jag inte vågar dra regnskyddet över snöskorna då det mest troligt hade blivit till strimlor. Men jag längtar till sydligare breddgrader eftersom jag då kommer kunna skicka hem en hel del attiraljer och lätta på vikten. 
Jag ägnade några minuter av kvällen till att få fast trugan på stavarna, dvs jag hittade på en provisorisk lösning (silvertejp) som kommer gå till historien (eller inte) om det fungerar. Problemlösning är en av de saker som jag uppskattar med utmaningar, dock är mina problemlösningar inte de bästa och förmodligen helt onödiga om jag bara hade ägnat mer tid till förberedelser. Men eftersom mina tidigare utmaningar inte varit så väl planerade och likväl fungerat över förväntan så tänker jag mig att det är en strategi som tydligen funkar för min del. Förvisso har jag inte haft tid att planera utifrån att det blivit mycket arbete som i sin tur skapar möjligheten att ge mig ut igen. 
Idag blir det sovmorgon då frukost serveras vid kl 8-10, därefter hade jag tänkt ta mig inom ICA Handlaren men de öppnar tydligen först vid 11:30 och så länge vill jag inte vänta. Känns fortfarande overkligt att det äntligen är dags för start, en lång väntan har det varit och nästan tre år sedan jag lämnade Klimpfjäll sist. Jag märker tydligt att jag är i Norrland igen då det är lika ljust nu på morgonen som det var när jag somnade igårkväll.
Som vanligt kommer jag att prioritera saker i för mig rätt ordning:

1: Avverka distans.
2: Hitta tältplats.
3: Återkoppla till nära och kära.
4: Hitta mat och laddning till telefon/kamera.
5: Uppdatera blogg, Facebook med mera.

Således kan det bli några dagar utan uppdateringar framöver och då får det bli som det blir. Min målsättning är att jag åtminstone ska kunna publicera ett inlägg om dagen sen får vi se hur det blir. För mig är denna utmaning likt mina andra utmaningar dvs en möjlighet till en rolig semester. Utav den anledningen så blir det vad det blir när det kommer till att avverka distans, uppdatera och ha roligt.

Snart 2 timmar till start... Nu börjar jag bli nervös... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar