måndag 13 april 2020

Nedräkning pågår...

Dagarna rullar på och min preliminära start närmar sig allt fortare. I samband med att dagarna går växlar också tankarna omkring att åka eller inte åka. Detta utifrån virus situationen som råder i Sverige och i vår omvärld samtidigt är rekommendationerna social distansering och att man ska hålla sig hemma. I detta blir jag kluven, i samband med år 2016 års utmaning och 2017 års utmaning kom jag i underfund att mitt "hem" är på landsvägen i mina löparskor med en ryggsäck på ryggen. Där ute på landsvägen och i fjällen är jag som allra mest hemma och kan vara mig själv ut i fingerspetsarna och hela vägen ner till lilltån. Där ute har jag har inget behov eller måsten av att leva upp till eller följa sociala normer och riktlinjer på hur jag bör vara som människa utan jag kan vara den människa jag är till 200 % och tjugofyra timmar om dygnet - där ute är jag fri och kan leva det liv jag behöver för att fungera och må bra som människa.
Samtidigt förstår jag konceptet av att hålla sig instängd inom fyra väggar och minimera möten med andra människor i syfte att minska kontamineringsrisken. Vilket skapar en kognitiv dissonans inom mig för på ett sätt behöver jag verkligen åka iväg och komma ut till friheten igen samtidigt som jag förstår mitt individuella ansvar i den situation som råder. Än har jag inget konkret svar på mina undringar och funderingar, men jag utgår från att jag ska förbereda mig så väl jag kan inför att åka och så får jag se hur det blir när det väl är dags.
Påskhelgen har spenderats i arbetsskorna och med en total distans på 47,2 kilometer känns det lite tamt i förhållande till vad som komma skall under maj månad. Eller åtminstone på vad jag hoppas kommer bli av under maj månad. Till min stora glädje har kartorna trillat ner i brevlådan, dock inväntas en omgång till då jag missat några kartor. I övrigt känns det som att jag är mer eller mindre klar över vad som kommer packas ner i ryggsäcken, nästa helg infinner sig lite ledighet och då kommer jag kunna provpacka och experimentera med tilltänkt utrustning. Som jag längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar