torsdag 30 april 2020

TGVRAT#1000

Det blir lite extra speciellt att påbörja årets utmaning, jag blev för några dagar sedan inbjudan i en Facebook grupp av Terri Durbin som jag lärde känna när vi var över i USA och sprang Barkley Fall Classic 50k.

Terri tipsade om The Great Virtual Race Across Tennesse (TGVRAT) som startar nu den 1 maj och som är en virtuell tävling där deltagarna själva loggar in sin dagliga distans (det är ok att gå, lunka, springa, utomhus som inomhus etc.). Tävlingen pågår till siste augusti om jag minns rätt och således finns möjligheten att springa in 1'000 km på 122 dagar. Dock tror jag att den totala distansen är ca 1'021,68 km och motsvarar att springa från nedre vänstra hörnet av delstaten Tennesse upp till delstatens högra hörn (bild hämtad från Facebook gruppen). 
Den som vill och känner för att utmana sig lite extra kan läsa mer på deras Facebook grupp alternativt anmäla sig via följande länk:

https://runsignup.com/Race/TN/Memphis/TheGreatVirtualRaceAcrossTennessee1000K?rsus=100-200-5367cdad-6208-47f5-a02e-a1df61f9e424

För min egen del kommer TGVRAT ge lite extra krydda i form av motivation till att plocka distans samtidigt som det ger mig en dubbelglädje i att se hur långt jag kommer. När länk till att följa alla deltagare finns tillgänglig kommer jag försöka lägga ut den  här på bloggen. Själv har jag lite spännande namn att följa i TGVRAT, så det kommer bli en riktigt spännande sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar