onsdag 29 april 2020

Klimpfjäll

Umeå lämnade jag vid kl 06:00 för att därefter åka vidare till Lycksele. På vägen dit insåg jag att dagens mellanlandningar är orter som jag faktiskt utforskat tidigare men på mina utmaningar. Lycksele, Åsele passerade jag år 2016 och Umeå samt Klimpfjäll år 2017. Endast Vilhelmina som blev en ny bekantskap och lite tur i resandet hade jag när bussen från Åsele var samma buss som körde vidare till Vilhelmina. 
Ångermanälven... Det var inte igår som jag knallade över den, men år 2016...
I Vilhelmina blev det buss byte och chauffören varnade mig om att bussen var i skrangligaste och skramligaste laget men den är okej ändå. Efter några mil i bussen kan jag inte annat än att instämma. Dock blev det en riktigt trevlig bussresa då jag fick lära mig mer om bygden och om hur snön kan vara samt om hur vandringsmöjligheterna ser ut runt omkring. 
Jag fick även beskåda Marsfjället som är högst av fjällen i söder.
Kändes dock väldigt skönt att nå fram till Klimpfjäll då ett dygns resande är lite för mycket för min del. Även om allt har gått bra och utan något strul så tar det ändå energi. Nu har jag lyckats sova lite på bussresorna mellan Lycksele och Vilhelmina vilket har gjort susen.
Vyer från hotell rummet i Klimpfjäll... Jag fick till och med rabatt på 200:- när jag checkade in vilket kändes lite överraskande. Dock känns det skönt att kunna landa efter en lång resa. 
Min tidigare gissning gick helt tokigt, det fanns inte tid eller möjlighet för att äta i Lycksele, Åsele eller Vilhelmina men väl i Klimpfjäll infann sig åtminstone en pizza. Fanns förvisso bara pizza att välja på men just nu kan det kvitta då jag inte sett mat på ett tag. Efter maten blev det till att tvätta upp reskläderna samt påbörjat ompackning av väskor. Inser att jag förmodligen behöver ta en kortare tupplur innan jag fortsätter då resan upp har slitit betydligt mer än väntat på kroppen. Känns dock overkligt att vara tillbaka där allting tog så snöpligt slut i augusti år 2017. I år är åtminstone knäna pigga och fötterna har ännu inte förstått vad som komma skall så hopp om att nå Gäddede om några dagar finns allt. 
Kom att tänka på att det även i år går att följa utmaningen på min offentliga Facebook sida, sök på:

MJ - Min väg mot nya utmaningar.

På Facebook sidan kommer jag i år att försöka lägga upp kortare filmsnuttar och försöka få till en daglig uppdatering. Bloggen kommer bli som den brukar under utmaningar, lite mer sporadisk uppdatering beroende på hur täckning och batterinivån ser ut för dagen. Jag kommer dock försöka få liv i bloggen och jag kommer försöka få till dagliga inlägg om än något kortare. Men som vanligt, det blir vad det blir när väl utmaningen är igång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar