onsdag 23 augusti 2017

Dag 101 - Mot Gäddede

Idag blev det sovmorgon eller så gott som, jag hade en riktigt mysig och trevlig kväll med Christina och Brutus (jag hoppas att jag kommer ihåg namnen rätt) som plockade upp mig längs vildmarksvägen igår. Snällare människor får jag verkligen leta efter och jag känner mig otroligt ödmjuk inför deras vänlighet. Samt spännande att få ta del av deras resa och erfarenheter i livet. Även väldigt roligt att ha gemensamma intressen som bilar och bilträffar med mera. Gårdagens beslut har gjort att kroppen är allt trött, den stänger verkligen ner sig och jag får allt mer erfara den obligatoriska efter kamp effekten. Rätt skönt att sjunka ointresserad beslutet och känna att det verkligen var rätt beslut. 333,5 mil är inte fy skam och med 135 mil kvar när tid och pengar börjar tryta då är det verkligen rätt att skapa nya möjligheter till en ny utmaning. Jag längtar redan efter att få ta itu med den sista etappen men vem vet när den möjligheten finns?
Efter att ha sagt hejdå till mina räddare i nöd klev jag in på ICA i Gäddede, där fick jag mig en liten flashback tillbaka till Kungsleden. Snickers!!! Woho... Så mycket Snickers...
På 38:an hittade jag en lunch buffé som tillhandahöll hemlagad mat. Jag är inte speciellt förtjust i fläsk och löksås till vardags men idag smakade det gudomligt gott och jag kunde ta två för mig gigantiska portioner. När servitrisen kom och skulle ta min tallrik frågade hon med ert skratt om jag ville "backa" en gång till. Jag tackade för erbjudandet men två portioner fick allt vara nog även om det blev kaffe med kaka kaka till efterrätt.
Därefter tog jag mig stapplande till Gäddede camping och passerade den största snöskoter jag sett. På campingen campingen fick jag ett riktigt bra pris på campingstuga för en natt samt väldigt fin service. Jag passade även på att köpa mig en tvätt i tvättstugan så jag imorgon kan resa hem i hyfsat rena kläder. En dusch och tvätt senare började jag piggna till igen. Jag packade väskan och gick tidigt till sängs. Äntligen är jag på väg hem...
Sista natten i sovsäck, känns otroligt skönt att få sova inomhus och slippa ännu en isande kall natt. Dock blev det mycket svårt att somna och jag kom inte till ro förräns vid kl 01:30. Imorgon har jag en lång dag framför mig när första bussen går vid 05:50 och om jag har tur når jag Helsingborg vid 23:40 imorgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar