fredag 18 augusti 2017

Dag 94 - Tärnsjöstugan och vidare

 Idag var det ruskigt kallt att kravla ur tältet, men så snart dagens distans påbörjats kom solen fram och dagen blev allt varmare. Tämligen tidigt möttes vi av ett gäng renar som med sina bjällror höll oss sällskap en stund. Riktigt skön start på dagen och lederna var tämligen lätta att bemästra. Med andra ord rullade dagen på riktigt bra...
När fin fina vyer beskådas går det inte att undkomma en fin fika stund och således blev det både frukost och kakor med spegelblanka sjöar att beskåda. Näst intill myggfritt och det gick att njuta riktigt mycket av morgonstunden. Fast knäckebröd börjar jag snart bli trött på trots dess fiberrika innehåll...
 Som tur var behövdes endast 14 km avverkas innan nästa stuga dök upp, Tärnsjöstugan och där blev det en oväntad lång vila då stugvärden gått under jorden. Men under tiden fick vi beskåda en helikopter leverans samt träffa på två riktigt trevliga damer från Halmstad - Liljekvist och Carlstedt hette de visst. Kanske om jag har tur finns det logi för mig att se fram emot i Halmstad när och om jag kommer så långt.
När väl stugvärden dök upp tog vi och avnjöt en fruit cocktail, får erkänna att dess sliskighet kompenserade upp morgonens knäckebröd tämligen väl. Samt gav det krafter till kommande distans för ännu äro dagen inte slut.
Även kvällen bjöd på spegelblanka sjöar och jag kan inte låta bli att hänföras av moder naturs magiska canvas. En del stunder i livet är lite mer beundransvärda och tillhandahåller en "tappa tid och rum" - känsla som är omöjlig att sätta ord på.
Dagens distans blev 24,24 km och den totala distansen är 3'152,22 km. Vi hittade en riktigt härlig tältplats ikväll och jag ser faktiskt fram emot morgondagen då vi förhoppningsvis når Hemavan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar