söndag 13 augusti 2017

Dag 91 - Rävfallet

Inatt blev det att sova inomhus i sjnulttjiestugan, trots att den endast är till för nödsituationer kändes den väldigt lämplig för kvällen. Regnet hotade med sin närvaro igår samt känns det väldigt nödvändigt att sova på en träbänk hård som betong på min resa. Hårdare underlag får jag allt leta efter och med alla dessa mygg som trängdes där inne är det nog mer ett under att jag överlevt natten men någon droppe blod i kroppen.
Även Silvia som kommer från södra Tyskland övernattade i stugan och hon knallar på och tar södra delen av Kungsleden.
Efter att ha bemästrat dagens första 8 km och när energin från dagens snickersfrukost börjat avta blev det dags för en rejälare frukost som inkluderade kaffe. Inte helt fel att försöka värma upp sig lite efter morgonens kyla. Otippat nog gick dagens distans över förväntan och hastigheten höll i sig nästan hela dagen.
 Även idag är det många vackra vyer, jag börjar dock inse att mitt ordförråd inte är allt för formidabelt eftersom jag endast kan beskriva vyerna som "mäktiga", "magiska" eller "obeskrivliga"... Men det är verkligen så det känns, dessa vyer kan jag helt enkelt inte sätta ord på för det finns inga ord som beskriver vyerna på ett rättvist sätt. Samt tror jag att vyerna för min egen del är lika mäktiga och obeskrivliga som min kamp för att nå fram till dessa omgivningar. Jag hade kanske inte uppskattat allt jag ser på samma sätt om jag hade tagit mig fram till dem med bil eller tåg etcetera. Jag tror att min resa i sig gör vyerna ännu mer obeskrivliga för den känsla som jag känner inför att vara där jag är blir övermäktig. I alla fall för min egen del...
Dags att utforska ännu ett län, Västerbotten är jag numera i vilket känns tämligen spännande. Norrbotten och Lappland har varit tämligen långt så det känns skönt att det verkar som att jag kommer lite längre söderut.
 En kall dag på Björkfjället... Som avslutades i Rävfalletstugan efter en distans på 28,38km och den totala distansen är 3'074,07 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar