tisdag 19 maj 2020

Dag 1 - Ny utmaning

Blev en sen start idag då jag anlände sent med bussen till Falsterbo. Tror att jag kom igång vid ca 12:50 och har lyckats få in distans fram till ca 20:45. Idag har jag utforskat en del av Öresundsleden som är en av Skånelederna och jag hoppas kunna utforska alla fem leder inom en snar framtid. 
Blev en hel del sand i skorna under dagen, och det i sig har resulterat i flertalet stopp där jag fått lufta fötterna och rengjort skor, strumpor och fötter från sand. Jag vill helst undkomma fler blåsor och skav på grund av sand är inte speciellt kul. Dock haft en riktigt trevlig dag och äntligen utforskat både Falsterbo och Skanör. Därtill fick jag stor nytta av att ha shortsen redo eftersom det bjöd på sommarväder. 
Hittade Falsterbo Fyr idag, samt en väldans massa golfare... 
Varit solsken hela dagen och milda vindar, dock varierat underlag och allt från betesstigar, grusvägar och asfalt samt lite diverse kohagar och fårhagar har utforskats. Får nog erkänna att det varit en riktigt rolig dag även om den blev lite lång. 
Falsterbokanalen är passerad och Höllviken likaså, dagens etapp blev något över förväntan då jag tänkte mig att det blir lite kortare distans pga sen start, men dagen har rullat på och distansen likaså. 
Dagens etapp landade slutligen på 30.27 km och inatt tältar jag alldeles vid en åkerkant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar