söndag 3 maj 2020

Dag 5 - "On way to..." igen

Äntligen i rörelse igen, har lämnat Gäddede sedan några timmar tillbaka och jag får nog erkänna att det här med att åka buss i Norrland är en obeskrivlig upplevelse som i sig ger minnen för livet. Bussen har skramlat, skumpat och skakat dig fram på smala grusvägar där det inte skulle kunna gå att få möte. Busschauffören såg lika glad ut ändå och förmodligen uppskattade han vägen för hastigheten var det inget fel på. Själv funderade jag på om jag satt på en berg-och dalbana eller på en buss... Helt klart en riktigt rolig bussresa och bussen anlände i tid till bussbytet i Strömsund. 
Magiska vyer går att beskåda på många olika sätt, även om det är mycket roligare att göra det via egen drivkraft så känns det helt okej att få beskåda vyerna från bussfönstret, jag vet ju att det imorgon bär söderut igen och för eget maskineri vilket gör att jag knappt kan vänta tills imorgon. 
Utifrån att min plan A inte fungerade som jag planerat har jag nu satt plan B i rullning. Förhoppningsvis kommer även plan C att förverkligas men det återstår att se. Plan B innebär att jag nu är på väg söderut och på väg mot Värmland. Där fortsätter jag min resa via förhoppningsvis Sveriges västligaste punkt (oklart om det blir den landfasta eller ön alternativt båda punkterna). Därifrån bär det sedan av hemåt och mot Kullaberg, dvs om allt går som planerat. Jag är fortfarande öppen för att allt kan hända vilket kan vara något som gör att jag måste sätta mig på ett tåg eller buss igen för att ta mig hem. 
Plan C innebär att om min resa söderut fungerar som jag önskar kommer jag inte att avsluta min resa när jag når Kullaberg. Istället fortsätter jag och utforskar Öresundsleden. Från Skanör åker jag buss/tåg vidare till Sölvesborg och avslutar med Kust till kustleden. Dock är plan C högst preliminär och jag kommer ta beslut om den när jag är på Kullaberg. Först då vet jag hur många dagar som är kvar på min semester och hur mycket mer kroppen orkar. Just nu är mitt mål att komma hem till Kullaberg igen och resan dit får bli som den blir. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar