måndag 25 maj 2020

Dag 6 & 7 - Back on track, Häljarp och vidare

Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig men tapetseringen blev nästan klar vilket gjorde att jag inte kunde ge mig ut på landsvägen så tidigt som jag hade önskat idag. Det blev istället sovmorgon och ett besök på Bauhaus innan jag kunde äta en snabblunch och dra ner till tågstationen. Idag påbörjade jag Skåneleden igen men från Häljarp och där jag slutade i förra veckan. Kändes rätt okej att komma igång även om klockan hade hunnit bli 15:00 innan jag kom iväg från Häljarp. 
Täta markeringar och skyltar gör det lite lättare att plocka distans. Dock gjorde jag en avstickare från leden eftersom jag inte kan missa köttbullar hos Haralds Grillkök i Landskrona. Där har jag ätit köttbullar vid mina tidigare utmaningar och kan ju inte missa chansen till kvällsmat. Ser ju inte riktigt aptitligt ut och jag får erkänna att Bengtsfors köttbullar var snäppet vassare. 
 Idag har jag beskådat lite trötta djur... 
 Rena rama vilddjuren... 
Magiska vyer bjuds det på längs med kusten... 
 Öppna landskap är inte helt fel det heller... 
 Öresund... 
 Och en evighetstrappa... 
Landskrona är passerat och nu vankas Helsingborg och Höganäs imorgon... 
Perfekt väder idag och jag hoppas allt på sol imorgon också. 
Nattens tältning blev lite bättre än väntat, dock en tidig kväll men då ger det chans till mer distans imorgon. 
Äntligen möjlighet att beskåda en solnedgång från tältet. 
Dagens etapp landade slutligen på 18,84 km men dagens totala distans blev 25,66 km då det är några kilometer ner till tågstationen hemifrån. Men den totala distansen på Skåneleden är nu 105,95 km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar