lördag 9 maj 2020

Dag 11 - I väntan på...

… att det ska bli måndag får jag roa mig så gott det går och nu är förhoppningsvis packningen klar. Det som återstår att göra är att inhandla och ordna klart kommande dagars matintag. Vikten på ryggsäcken har minskat relativt mycket vilket kommer göra att bemästrandet av distans blir lite roligare. Sett till senaste nätterna i tält kommer jag denna gång ta med mig raggsockar och förhoppningsvis kan jag undkomma fler frostbitna nätter, men för att vara på den säkra sidan är det lika bra att ta med sig lite värme. 
I övrigt har det varit en riktig vilodag idag, största delen av dagen har spenderats i horisontellt läge och det mesta av veckans stelhet i kroppen har släppt. Det är lite enformigt att vara hemma när jag bara väntar på att det ska bli måndag, olyckligtvis går det inte några tåg och bussar dit jag vill under helgen och det gör min väntan lite längre. Men att vara hemma har sina fördelar det också eftersom en hel del hushållssysslor har undanröjts, tvätt av tidigare hemskickade kläder är avklarat och diskberget har blivit bemästrat.
Imorgon blir det förmodligen storstädning och sista trixandet med maten som jag kommer ta med mig ut inför kommande dagar. En viss känsla av rastlöshet infinner sig vilket blir lite paradoxalt eftersom jag samtidigt behöver låta kroppen få en chans till återhämtning. Det vill säga denna veckans erfarenheter vill jag inte ska upprepas nästa vecka vilket gör att jag får dra lite i handbromsen. För min egen del är det tur att jag inte är någon matematiker och kan roa mig (samt mildra rastlösheten) med att beräkna kvarstående distans kontra hur många dagar det kan tänkas ta. I skrivandets stund vågar jag nästan gissa på att det kommer ta max 14 dagar för mig att komma hem om jag räknar från och med måndag, men eftersom fnattematik inte är min starkaste sida så kanske det i värsta fall hamnar på 20 dagar... Alltid lika kul att egentligen inte ha en aning men ändå hoppas på att nå det som känns mest omöjligt - 14 dagar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar