tisdag 12 maj 2020

Dag 13 - Back on track...

Då var det äntligen måndag och resan norrut är avklarad. När nästan hela dagen gått åt till att resa blev det inte mycket till distans idag. Men en liten bit hann jag med och jag har tur som får ha vädret på min sida. Sol med lite kyliga vindar men sol är alltid sol. 
 
Idag fick jag en ny beudrarskara, kor börjar bli mina favoriter att möta på landsvägen då deras nyfikenhet är obeskrivlig. Började vår bekantskap med att jag kände mig någotsånär iakttagen men därefter fick jag sällskap av hela flocken kossor utmed hagen. Landsvägen kan ibland kännas väldigt enslig och ensam men ibland får jag oväntat sällskap... 
Passerat lite roliga skyltar idag, om jag inte minns fel är det ett hembygdsmuseum som har ordning på byggnaderna med skyltar med mera. 
Ikväll blev det en tidig kväll, dels för att jag är osäker på hur tält möjligheterna ser ut längs vägen och dels för att jag vill hinna få lite sömn innan nattens köld väcker mig. 
Inatt tältar jag väl dold från vägen (kanske inte men det kändes i alla fall så), och raggsockarna får vara på inatt för nu hoppas jag slippa frysa. Dagens etapp blev 10,28 km och totalt är jag uppe i 140,78 km. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar