lördag 2 maj 2020

Dag 3 - Vilodag i Gäddede

Imorse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret så snöade det mer än måttligt. Det lilla lyckorus som infann sig av vetskapen om att jag just idag slipper kravla ur ett tält och rakt ut i snöyran känns mer än fenomenalt. Inte lika lycklig är jag när jag efter en liten sovmorgon försöker kravla mig ur bingen. Fötterna protesterar, höfterna lika så och från ingenstans kände jag mig stelare än en djupfryst sparris i rygg, ben och axlar. Efter några överväganden insåg jag att det nog var värt att försöka kråla mig ur bingen för frukosten hägrade tämligen stort idag. Kaffe är ju alltid kaffe vilket inte går att missa och således blev det frukost. Hungern från igår satt till viss del kvar även om jag fick i mig en fin matlåda med pastagratäng igårkväll. 
Vid frukostbordet kändes det än mer värt att tänka om och tänka rätt i denna utmaning. Speciellt med vädret i åtanke som under dagen har blivit väldigt varierande. Snöfall och grått till blå himmel med solsken för att sedan åtegå till mer snöfall. 
Idag har jag spenderat en del tid till att packa om utrustning och packat den stora väskan med allt som ska tillbaka till Skåne. I förmiddags gick jag till affären för att fråga hur stora packet de tar emot och på vägen dit ringer Hanna och frågar vad jag gör. Vi mötts upp vid affären och jag får åter träffa Hanna och Angelica som för dagen tagit en löprunda. De erbjuder mig skjuts tillbaka till hotellet och vi hämtar mina grejer som ska skickas iväg och därefter vinkar vi hejdå. Ett riktigt trevligt möte som förgyller min resa, ännu häftigare att möta två Vanlife-are in real life.
Kvällen har spenderats till att planera nya färdvägar och det är preliminära vägval som kanske inte alls blir till verklighet. Men med tanke på att jag har en kväll att spendera så kan jag lika gärna planera för eventuella rutter. Samt finns det väl knappast något bättre än att vila ögonen på en karta?
Hotell ägaren Reneé gjorde sig besväret att tända en brasa åt mig vilket gav lite extra mys på hotellet när det är grått utanför. För övrigt kommer kvällen att spenderas till vila och återhämtning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar