fredag 8 maj 2020

Dag 10 - Biljetten är betald

Borta bra men hemma bäst? Nja, just nu stämmer det uttrycket väldigt lite. Absolut finns det en viss charm i att kunna sova hemma och även utforska duschen. Samtidigt har jag fortfarande landsvägen i mina tankar och all tid går åt till att kunna förbereda mig inför måndag. Biljetterna tillbaka ut är betalda och tåget norrut går på måndag morgon och det innebär att jag på måndag eftermiddag kommer kunna påbörja resan söderut igen. 
Den stora fördelen med att åka hem har varit att jag kunnat tvätta samtliga klädesplagg och torka ut både sovsäck och tält. Packningen är mer eller mindre justerad och väger mindre än tidigare. Det som återstår för min del är att inhandla mat därefter är det bara till att låta kroppen läka ut och vila upp sig inför måndag. Under tiden jag vilar passar jag också på att planera nya vägval och jag ser verkligen fram emot nästa veckas utmaning. Det vägvalet jag hittat nu och tack vare personalen på Valfjället kommer det bli några riktigt roliga dagar det vill säga om vädret tillåter.
Förutom att tvätta och packa om ryggsäcken passar jag på att använda vilan till att reparera utrustning. Ryggsäcken fick sig några stygn och jag fick plocka fram sykunskaperna från årskurs fyra. Inget ofrivilligt blodprov och resultatet blev bättre än bra och förhoppningsvis håller ryggsäcken ihop kommande veckor. För övrigt får måndag dyka upp lite snabbare än väntat för nu vill jag verkligen ut igen även om kroppen behöver sin vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar