tisdag 5 maj 2020

Dag 7 - Lekvattnet och vidare

Vid kl 07:10 lämnade jag Lekvattnet och därefter har jag bemästrat uppförsbacke efter uppförsbacke. Första backen var ca 4 km lång och kändes som en evighet. Idag har jag varvat löpning med att gå, i alla uppförsbackar blev det till att gå men nerförsbackarma blev det löpning och även där det gick att springa. En del grusvägar har haft så stora gruskorn/stenar att jag inte riktigt vågat springa på då snubbelrisken är för stor. Samt har jag idag varit ute på väldigt ensliga vägar och utan täckning på telefonen vilket höjer säkerhetstänket några grader. 
 Magiska vyer har det bjudits på idag... 
Samt får jag erkänna att Norrlands liknande raksträckor även finns i Värmland. Mellansverige står nog för flest uppförsbackar medan Norrland står för flest antal ohyggliga raksträckor. Dock föredrar jag raksträckor framför uppförsbackar då skaderisken är lite lägre på raksträckor. 
Idag blev det till att springa med älgakliv och därtill fick det bli premiär för kortbyxor idag. 
Vid cirka 20 km infann sig en lite bäck där det blev en lunchpaus med inkluderat fotbad. Kallt, kallare än kallast med det är åtminstone inte någon snö eller is.
Även om det bara blivit grusvägar idag så har en del magiska vyer haft ett underhållande värde. 
Dagens etapp landade slutligen på 38,36 km, jag hade hoppats på att komma över 45 km idag men dagens alla backar sög musten ur mina ben. Samt behöver jag ta beaktning att detta är första dagen jag börjar kunna ta distans vilket gör att jag behöver låta kroppen vänjas in i utmaningen. Inatt blir det äntligen tältning... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar