måndag 4 maj 2020

Dag 6 - En natt i Torsby

En dag på resande fot... Vid kl 06:50 anlände natttåget till Stockholm, därefter hann jag bara byta perrong innan tåget mot Hallsberg gick. Väl i Hallsberg fann jag mig lite tid till att köpa kaffe innan tåget till Karlstad gick. I Karlstad fick jag en timmes paus och då hann jag köpa en karta inför kommande distans samt en livrem. Oväntat stötte jag på Kenny i Karlstad, högst oväntat men mycket trevligt och väldigt länge sedan sist. Timmen i Karlstad gick således alldes för fort och helt plötsligt befann jag mig på tåget till Torsby. Min tågresa till Torsby bjöd på resans första älg vilket kändes lite trevligt eftersom jag ännu inte sett några vilda djur mer än två vita ripor. 
Ikväll befinner jag mig på ett vandrarhem i Torsby, och ska äntligen få träffa min gamle kursare och värmländska kompis Therese. Om jag minns rätt har vi inte träffats sedan vårterminen år 2017, och det är ju alldeles för längesedan. Ibland har jag allt tur som har semester och kan unna mig lite kvalitetstid med vänner och bekanta utmed resan. Enligt plan B skulle jag egentligen ha anlänt till Lekvattnet idag vid ca 16:40, men jag kände att efter ett dygns resande kan det vara guldkant på tillvaron om jag kan duscha, tvätta kläder samt sova ut och börja resten av resan relativt fräsch.
Jag insåg på tåget att jag återigen behöver se över min packning och nu kommer ytterligare ett packet att postas hem. Lite riskabelt utifrån att jag skickar hem kläder och kommande nätter i tält blir verkligen spännande. Samtidigt brottas jag med det faktum att jag måste ha ner vikten på ryggsäcken sett till att jag vill kunna springa. Jag närmar mig en optimal vikt men det finns mer att jobba på dock inget jag kan göra något åt just nu. När (eller om) jag når Strömstad och kusten öppnar sig andra förutsättningar för att åter skicka hem kläder och eventuellt stormkök. Men dit är det en liten bit. Bussen går imorgon vid kl 06:30 och ca kl 07:00 kommer jag påbörja min fortsatta resa söderut för egen maskin. Som jag längtar ut... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar