lördag 16 maj 2020

Rastlös

Hemresan gick inte helt som planerat igår då tåget från Göteborg ställdes in och jag fick invänta nästa tåg som gick timmen efter. Blev en lite senare hemkomst än planerat men det gick tämligen bra ändå och kvällen blev inte allt för sen. Känns fortfarande som att landsvägskänslan är på plats och jag vaknade tidigt idag vilket gav mig möjligheten att dra igång tvättmaskinen innan jag hoppade upp på löpbandet. 
Även om jag för tillfället pausat landsvägen så pågår fortfarande The Virtual Race Across Tennessee (TGVRAT) och jag behöver verkligen få in mer distans. Just nu har jag virtuellt passerat Crossroads som vi besökte och sov över i när vi i september var i Tennessee för BFC. Känns lite extra roligt att kunna relatera till orterna som min pin-nål passerar i denna tävling. Eftersom fötter och ben har börjat komma in i landsvägsdistanserna kändes det bra att få nöta lite kilometrar idag också, blev totalt två vändor på löpbandet och distansen landade på 30 km. 
Fördelen med att plocka distans på hemmafronten är att kaffe finns tillgängligt i tid och otid samt finns det en varm säng att krypa ner i när kvällningen närmar sig. Tältet är torkat och sovsäcken likaså, samt är landsvägsattiraljerna tvättade och längtan ut är lika stor som vanligt. Leker lite med tanken på om jag inte ska ge mig ut igen och testa någon av Skånelederna då jag inte alls känner mig klar med landsvägslivet. Ett annat alternativ som jag funderar på är om jag ska spendera veckan på Kullaberg och nöta lite kilometrar på berget för skojs skull och således också kunna använda några timmar per dag till att renovera i stugan. Dock lockar inte renoveringen även om jag verkligen skulle behöva bli klar med målning och tapetsering. Känns mycket mer lockande att spendera tid utomhus och försöka bemästra distans och avverka distans i TGVRAT. Att spendera kilometrar på löpbandet kändes inte alls så kul som jag hoppats på även om jag kunde avverka en film under tiden, känns mer som att jag längtar ut samtidigt som jag är lite osäker på om kroppen är stark nog att ge sig ut en omgång till på landsvägen sett till att händerna ännu inte återhämtat sig från kylan. 
Jag lyckades idag påbörja samt läsa ut en bok Bli vän med din stress skriven av Petra Kahn Nord, vilket gör att jag har en bok mindre på listan att läsa i år. Vet inte om dess titel lockade mig speciellt mycket men jag läste den mest utifrån min nyfikenhet omkring ACT som metod. Boken var tämligen lättläst och jag vet inte riktigt om den stillade min nyfikenhet på ACT. Under min semester hoppas jag kunna läsa lite fler böcker men jag får se hur det blir då jag inte riktigt vet hur jag ska göra med resten av min semester, ska jag ge mig ut igen eller försöka nöja mig med att spendera tid på Kullaberg samt renovera?... Kvällens fundering... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar