lördag 4 juni 2016

Dag 19 - Mot Lycksele

Jag började som vanligt dagen ganska tidigt eftersom jag upptäckt att det lönar sig i distans vid dagens slut. Efter ca 25 km tog jag mig en timmes vilopaus, många renar ute på vägen idag. Vädret är fortfarande utmärkt men att traska på i långbyxor och långärmad tröja är varmare än varmast. Passerade idag Skellefteälven och även en linbana. Om jag inte minns fel så åkte jag med den linbanan för många år sedan när jag befann mig på en klassresa. Lite nostalgi även om jag starkast minns de sladdriga köttbullarna som serverades under färden. 
Livet på vägarna får mig att tänka och fundera mycket, vilket jag förmodligen även gör till vardags men tankarna tar sig ett annat uttryck längs med vägarna. Känner igen mig väldigt mycket i det som Mr Larsson beskrev att "man hinner tänka färdigt tankarna". På något vis är tankarna mer koncentrerade på det som händer i omgivningarna och på vägen men samtidigt tänker jag mycket framåt. Samtidigt som jag försöker njuta av den pirriga nyfikenheten av vad som kan komma att dyka upp runt nästa krök eller kurva. Mycket känns väldigt enkelt och okomplicerat längs med vägen vilket är en rätt häftig känsla att få uppleva.
Dagens distans blev 37,89 km och den totala distansen är 664,86 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar