lördag 4 juni 2016

Dag 20 - Väg 365

Idag började jag vid 06:00 och hade tänkt hinna med mina morgonbestyr innan jag gav mig upp på vägen. Men attsingen vad myggen är morgonpigga och därtill hungriga på frukost. Idag är det ruskigt kallt, blåsigt och därtill konstant motvind. Efter en stund gav jag upp och rotade fram både långkalsonger, fiberpäls och vantar. Det hjälpte en stund och efter några kilometrar passerade jag Norsjö och Norsjövallen, i det sistnämnda fanns en mack med kaffe och ström men att behöva vänta 40 minuter på att de skulle öppna kändes inte speciellt roande i den isande kylan. Dagens glädjeämne blev den lastbilschaufför som kör timmer i skytteltrafik, han har börjat känna igen mig då vi hälsat oräkneliga gånger på varandra och nu har han börjat sakta ner och vinka ivrigt även när han kör om mig från andra hållet. Precis efter Kvarnåsen tog jag mig en timmes vilopaus och passade på att torka ut sovsäckarna och tältet innan jag traskade vidare. Första riktigt smärtfria dagen och snart vågar jag springa på. Dagens har bjudit på fantastiska utsikter men med blåst och kyla har dagen varit tung att bekämpa.
Dagens distans blev 39,25 km och den totala distansen är 704,11 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar