lördag 4 juni 2016

Dag 18 - Mot Glommersträsk

Efter inhandling av kommande dagars krubb och därtill en Statoil frukost lämnade jag cirka klockan 10:15. Värmen ute är härlig men ibland som idag blir det för mycket av det goda. Armar och ben samt öron är redan sönderbrända av solen men jag tror att detta år kan erbjuda personbästa i solbränna (på både gott och ont). Precis innan jag nådde Aborrträsk stannade en bil och mannen i bilen var nyfiken på vart jag var på väg, därtill visade det sig att han drev lanthandeln i Aborrträsk och hänvisade mig dit om jag behövde förnödenheter. Jag tackade så mycket för informationen men valde att traska vidare, att besöka Aborrträsk skulle innebära 1-2 kilometers omväg och omvägar (även små) vill jag gärna undvika. Längs med vägen mötte jag idag väldigt många renar och de var dessutom allt annat än folkskygg. Trafikstörningar i både stora och små mått men road av djurens lugna temperament blev jag allt. I natt tältade jag i slutet av Brännberg, och imorgon är det åter dags att byta väg.

Dagens distans blev 40,54 km och den totala distansen är nu 626,97 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar