tisdag 21 juni 2016

Dag 38 - Hällefors, Grythyttan och vidare...

Natten har varit bra trots allt regnande, att vakna upp och inse att jag får packa ihop tältet i regn kändes inte alls lockande. Regnat hela förmiddagen och jag kommer till Hällefors halvt djupfryst och väldigt förvirrad. Kartan visar ännu en gång brister som tröttar ut mitt tålamod. Som tur är ringer Mr Larsson som guidar mig rätt samt beordrar mig till att hitta café med kaffe. Jag får nog erkänna att efter första koppen kaffe börjar jag återgå till att bli människa. Hujedamig vilket humör denna morgon har bjudit på och vilken tur det är för mig att Mr Larsson tålde dagens aggressivitet. När kartan inte visar det som kartor är till för och i kombination med regn samt kyla så blev det aningen svårt för mig att hålla sansad. Men tur att det finns både kaffe och värme därtill affär så jag kunde tanka på mig för sydligare breddgrader. 
I skrivandets stund sitter jag i Grythyttan och har avverkat ca 25 km, här fanns ännu mer kaffe och därtill glass. Telefonen laddas och strax ska jag bege mig mot Lokala och dit är det ca 13 km. Förmodligen passerar jag Loka idag och går därefter mot Karlskoga. Dit når jag förmodligen imorgon och tänkte ta en lite lugnare dag, dvs prioritera ett biblioteks besök för att försöka uppdatera med lite bilder. Därtill är det mat och kanske en dusch som står på morgondagens agenda att försöka hitta. Men risken är stor att jag endast passerar genom Karlskoga och vandrar vidare. Livet på vägarna är trots humörsvängningar väldigt trevligt och mestadels mysigt om än att regnet kyler.
Dagens distans är ännu okänd men jag har några timmar kvar och lila bra att knalla vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar