fredag 24 juni 2016

Dag 41 - Töreboda och vidare...

Regnat nästan hela natten, men det slutar lagom till att jag kryper ur tältet. Jag fortsätter ner längs väg 200 och trafiken är som bortblåst. Jag möter en handfull med bilar de sista 10 km ner till Töreboda. Väl i Töreboda letar jag efter caféer för att inmundiga frukost, fyra av fyra funna är stängda men som tur är finns det en Ingo mack med kaffe och mackor. Idag går jag väg 200 ner mot Igelstorp med sikte på Tidaholm. Midsommar är det också vilket förhoppningsvis lugnar ner trafiken, dock blir det varken sill eller jordgubbar idag men vad gör det när jag får lov att uppleva en riktigt häftig utmaning? Livet på vägen är underbart även om det stundtals är påfrestande i form av att kartor och väder tär på humöret. Men allt som känns jobbigt ger också möjligheter till nya kunskaper och varje dag lär jag mig något nytt. Därtill tar jag personbästa varje dag både i att avverka distanser dag efter dag, men även i antalet tältresningar och i "pudra näsan" tid ( att kissa på en myrstack är inget jag rekommenderar men fort går det).

Dagens distans är ännu inte avverkad men dags att gå vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar