torsdag 16 juni 2016

Dag 29 - Mot Överturingen

Ännu en ruskigt kallt natt, men kom igång vid 06:00 och fick igång värmen i kroppen ganska snabbt. Idag har det inte hänt speciellt mycket, jag knallade på och efter ca 25km tog jag en timmes vila och passade på att torka ut tält och sovsäckar.
Precis innan Kroknäs fann jag en sjö med en liten möjlighet till badplats. Den badplatsen var inte mycket mer än ogräs och därtill en liten sandplätt som fungerade utmärkt för min del. Vattnet var dock kallare än kallast och fötterna domnade bort fortare än väntat, men otroligt skönt att äntligen få bada samt tvätta bort senaste grusvägarnas damm. Vädrets makter är verkligen på min sida under denna utmaning och solen tog hårt idag.
Några kilometrar innan Överturingen infann sig en genväg som bestod av någon form av skogsmaskinsväg, med andra ord två guppiga hjulspår som fungerade utmärkt för att studera hur Göran hanterar terräng. Inatt kom tältet upp några 100 meter innan väg 315.

Dagens distans blev 51.25km och totalt är jag nu uppe i 1'135.39km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar