måndag 6 juni 2016

Dag 23 - Åsele och vidare...

Ännu en kall natt, dessa kalla nätter tär på humöret och därtill min glädje till vad det nu är jag håller på med. Idag kom jag ut på vägen vid 06:00 och det enda positiva med kylan är att morgonen befrias ifrån mygg. Kalla vindar idag också vilket biter hårt eftersom det blir av och på med jackan omvartannat. När det väl läar steker solen på men i kombination med vinden märks värmen knappast av. Idag är det en mental utmaning och pannbenet får arbeta hårt. Positivt är att jag börjar kunna öka på löpningen lite, korta distanser varvat med att gå gör att löpdistanserna ökar så sakteligen. Just nu längtar jag enormt mycket efter löpningen och att den ska fungera smärtfritt, att gå fungerar men jag är förmodligen ingen vandrare (i alla fall inte på asfalt). Men vad vore en utmaning utan mentalt motstånd? 

Idag har jag kommit ca 25 km och sitter nu i Åsele vid rondellen och ska snart bege mig söderut längs väg 90 mot Jungsele. En sträcka på ca 67km väntas och av de kan jag kanske uppnå 20-25km idag, resterande blir eventuellt imorgon. Jag hoppas verkligen kunna nå Jungsele imorgon och hoppas även på att slippa regn i några dagar till, så att humöret hinner bli bättre och utmaningen mindre kämpig. En kamp kan ta sig uttryck på många olika sätt, att vinna över sin mentala kapacitet borde således vara en jackpott. Tur att både bussar och busshållplatser håller sig undan en dag som denna. Dags att börja utforska väg 90...

Dagens distans är ännu okänd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar