tisdag 7 juni 2016

Dag 23 - Åsele och väg 90

Förmiddagen kändes tung och mentalt påfrestande men efter maten vände humöret ganska snabbt av att jag hör ett "Hej".
Det var Stefan ifrån Göteborg som är ute på långkörning med motorcykel, dock med en ännu okänd destination som kanske kan involvera Nordkap. Med en burgare i magen och därtill en stor kopp kaffe och nu trevligt sällskap kom humöret upp på topp. Vi byte erfarenheter en lång stund och kom väl aldrig riktigt fram till vem av oss som var den galnaste. Dock riktigt härligt att få träffa någon som också är ute på vift och som har liknande inställning till utmaningar. Att aldrig riktigt veta vart dagen slutar eller hur är en charm i sig, ännu en sådan upplevelse som inte går att beskriva med ord utan som verkligen måste upplevas för att förstås till fullo. Ett "hej" kan göra otroligt mycket gott under denna sortens utmaning och ju längre min resa blir dess större blir min kunskap om hur lite som behövs för att förgylla någons dag. 
( jag räddade denna lilla dunboll ifrån ett kort liv när den infann sig mitt i körfältet strax efter Åsele)
Tältet monterades upp strax utanför Påludden efter 48.23 km, eftermiddagen involverade mer löpning dock på grund av flygande fän som jag ännu inte riktigt listat ut om jag verkligen tycker om dem. Den totala distansen är nu 853,32 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar