lördag 18 juni 2016

Dag 35 - Mot Leksand och Djupa-Floda

Natten har varit över förväntan när det gäller värme, sömnen har dock varit sisådär eftersom min tältplats begåvning ännu inte bättrat sig. Regnat titt som tätt i natt och Göran regn säkrades direkt eftersom fler skurar kan vara på intåg.

Morgonstund har verkligen guld i mun, efter att jag besegrade en seg backe började jag höra ett morrande och jag tänkte att "den lastbilsmotorn kan ju inte riktigt vara frisk" när den låter så mycket. Ju längre jag gick dess närmare kom ljudet som nästan lät lite plågsamt, men det visade sig vara varken en lastbil eller traktor utan en Humvee limousine vars motor fick kämpa för att besegra samma backe som jag precis återhämtat mig från. 
Men efter en kort distans på knappa milen når jag Leksand via Lima, och avnjuter nu en köttbullsmacka och kaffe innan det är dags att utforska vägen ner till Djupa-Floda. Jag kanske till och med kan nå Björbo idag men det återstår att ta reda på... Dagens distans är ännu okänd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar