fredag 24 juni 2016

Dag 38 - Värmlands län

Efter glasspausen fortsatte jag ner på vägen förbi Loka, efter långt om länge kom jag äntligen in i Karlskoga kommun och därmed även Värmlands län. Efter ca 200 meter slog jag upp tältet på ett ställe där både knott och mygg är på hugget. Sniglarna har också vaknat till liv men som tur är har mina kunskaper i tältresande gjort att det går ganska snabbt att resa tältet. Vilket gör att jag hinner fly in i tältet innan paniken tar över, att ständigt ha något som surrar runt mig känns mer eller mindre påfrestande.
Jag inser att mina öron tydligen är attraktiva eftersom både knott, mygg och flugor gör sina anfall för att komma så nära som möjligt. Numera är det inte bara mygg, knott och getingar som uppskattar mitt sällskap utan även flugor. Med ett bihang på ca 5-10 flugor börjar jag förstå hur Forrest Gump måste ha känt sig. Antingen borde jag prioritera en dusch i nästa ort eller så kan jag passa på att uppskatta sällskapet eftersom resan blir lite mindre ensam då... Jag tror en dusch är aktuellt!

Dagens distans blev 47.43 km och den totala distansen är 1'552.64 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar