fredag 10 juni 2016

Dag 25 - Ramsele och vidare..

Resans tyngsta dag (än så länge), kallt och blåsigt med en brutal motvind. Dagen är tung då jag kommit in på resans första grusväg, med nytt grus som blåser torra dammoln över vägen.
Idag kom jag till Ramsele och det med ett tungt sinne, blåsten är mentalt påfrestande och svår att hantera. I Ramsele inhandlades kaffe och därefter skrovmål för att sedan handla på mig mat inför resan mot Stugun. Efter inhandlingen blev det ännu en kopp kaffe innan jag begav mig ut i blåsten igen. Jag kom inte långt innan jag gav upp för idag eftersom jag åter igen kom in på grusvägar med hiskeliga backar. I kombination med motvind och skytteltrafik med lastbilar som kör grusas orkade jag inte fortsätta. Tältet restes därför strax efter att jag lämnat Ramsele med en förhoppning om att blåsten lugnar sig till imorgon.
(en del hus är lite finare än andra)
Dagens distans blev bara 38.58km och efter en del fnattematik och omräkningar är den totala distansen nu 942.25km 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar