fredag 9 juni 2017

Dag 10 - Vislanda

I natt har jag sovit ganska gott trots min tämligen knöliga tältplats, jag lämnar passerar skyltarna till Skinnakärr och tar sikte på att nå Vislanda idag med förhoppning om att finna lite varm mat och kaffe. Ganska tung dag idag trots sol och fint väder, det tar nästan hela dagen innan jag når Vislanda och vägarna är lite varierande från grus till asfalt. Mycket skog finns det i trakten vilket i sig är en lättnad när det kommer till att leta tältplats.
När jag når Vislanda runt 18:30 tiden finner jag en pizzeria som har öppet, jag knallar in och beställer mig resans första pizza - en Hawaii barnpizza. Märkligt nog är jag inte riktigt lika glupsk i år när det kommer till att äta hela stora pizzor som förra året. När jag frågar efter kaffe får jag ett nekande svar med kommentaren "vi hällde ut det tidigare för det hade stått i tre dagar". Hujedamig för att dricka det kaffet så jag tackade för informationen och sa att jag klarar mig nog ändå.

Dagens distans har landat på 41 km och den totala distansen är nu 394,7 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar