onsdag 21 juni 2017

Dag 38 - Skogens konung

Inatt har det regnat väldigt mycket, och gör så även nu på morgonkvisten. Igår kväll blev jag väldigt ledsen för jag upptäckte att jag någonstans i höjd med Örnsköldsvik har lyckats tappa bort min varmaste tröja. Eftersom dagen igår var kall i vinden men varm i uppförsbackarna så har tröjan åkt av och på som en jojo under dagen. Men någonstans har jag lyckats tappa bort min tröja vilket gjorde natten väldigt kall och kylig. Efter mejl kontakt med Mr Sjögren fick jag hjälp och om en dag eller två kommer nya tröjor på posten. Det är verkligen guld värt att ha support och därtill en så snabb support som Mr Sjögren.
Idag har det varit en ganska seg och händelsefattig dag men såg en roligt fågelholk längs med vägen. Ganska tråkig väg att utforska också samt gjorde inte regnets närvaro tråkigheten bättre. Men stundtals lyckades jag allt springa bort från regnet.
Lämnar ännu ett län bakom mig idag, känns som att det var länge sedan sist men rätt skönt att få känna känslan av att utforska något nytt.
Händer inte allt för mycket idag och den tanken hann jag bara tänka innan jag stod alldeles jämte två gigantiska älgar. Denna bild blev inte bra men så snart jag har tillgång till dator ska jag försöka ladda upp en bättre bild. 
Inatt tältar jag på andra sidan Lögdeåälven men så pass långt bort att jag inte hör dess brus. Dagens distans blev resans än så länge längsta distans på 50,5 km och den totala distansen är nu 1'397,8 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar