onsdag 21 juni 2017

Dag 34 - Stor roten och Höga Kusten

Idag har jag höjdmässigt passerat Härnösand men jag tog vägen via Älandsbro, där fann jag ett Sibylla och kunde inmundiga kaffe och mat efter några kilometrar på grusvägar. Jag tog god tid på mig att vila innan jag fortsatte och jag passade även på att handla pigg mer mat på ICA. När jag står och klurar på vilken melonhalva jag vill ha säger en dam jämte mig "är det inte du som var i Land nyligen?". Vilket jag inte förneka och när vi står och samspråkar säger damen att hon vill ha min autograf och springer iväg för att hämta en penna. Inte så lite förvånad och förvirrad står jag kvar och funderar på vad damen precis sa? Autograf - min autograf? Nåväl damen blev väldigt glad över min autograf trots att jag inte har en susning om hur autografer skrivs, men jag tipsade henne om att besöka Kullens Fyr i sommar om hon hade vägarna ner till Skåne och sina släktingar i Allerum. Ett riktigt roligt och överraskande möte, tänka sig att min kråka till signatur knappt vara önskvärd mer än på körkortet.
Idag har jag fått min första glimt av vad som kan liknas vid Höga Kusten. Riktigt mysiga vyer jag får beskåda trots ofrivillig höjdträning. Rena rama puckelpistarna idag då vägen antingen stört dyker eller blir till en vägg att gå in i. Men tänker som förra året, vad är detta jämte Kullamannen och dess dödens zon tre gånger via Håkull?
Vilken utsikt jag bjuds på idag, nästan så att jag vill stanna klockan och bara vara kvar i detta nu. Mäktigt och riktigt härligt att få se naturens majestätiska konstverk. Samt en del mänskliga konstverk också i form av högakustenbron som förövrigt fick högst motvilligt väljas bort som färdväg på grund av Göran. De senaste dagarna har verkligen varit mentalt kämpigare och ledsna eftersom jag kommit till insikt om att jag missar en av resans stora höjdpunkter i och med Göran. Jag får se men inte uppleva Höga Kusten vilket känns väldigt, väldigt tråkigt eftersom det varit ett av mina delmål längst med östkusten. Stundtals känns det som att jag tappar bort min egen mening med denna resa eftersom jag inte kan genomföra den på det sätt som jag önskar och vill sant tänkt mig. Detta är nog det absolut svåraste för min egen del när det kommer till utmaningar -  det vill säga att förhålla mig till att det inte blir som jag velat eller tänkt mig att det skulle bli. Förväntningarna som jag själv skapat och sett fram emot är otroligt svåra att bearbeta.
Nåväl jag fick i alla fall se bron på håll, imorgon infinner sig kaffe och andra vägval. Dagens distans blev 45,2 km och den totala distansen är nu 1'238 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar