onsdag 21 juni 2017

Dag 21 - Åsneskrik och jag

Idag är det tredje veckan på landsvägen vilket känns alldeles fantastiskt bra. Visst infinner sig dippar och mentala motstånd men samtidigt så är det en del av en utmaning. Att övervinna sina dippar är en häftig känsla och idag är en ganska trevlig dag trots att dagen bjudit på mycket grusvägar och en del gräsvägar. Jag mötte idag även ett gäng härliga åsnor och innan jag såg dem hörde jag ett fasligt skrik. Ett skrik jag inte riktigt kunde identifiera och när det skrek så nära och tätt inpå blev jag själv lite skraj och skrek till jag med. Väldans vilket skrikande det blev då men vilken tur att jag kunde andas ut när jag fick se mina nya kompisar.
Jag har även genat via gräsvägar idag vilket var i kämpigaste laget, terräng körning med Göran är sisådär kul. Men nyfikna hästar fick jag hälsat på.
Vid kl 19 fann jag dagens första kaffe på Pizzerian i Heby. Inatt tältar jag strax utanför Heby efter en dagestapp på 48,6 km. Den totala distansen är 819,9 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar