onsdag 14 juni 2017

Dag 18 - Pizzeriaägaren i Högsjö.

Idag vaknade jag ganska tidigt och kom ut på vägen ganska fort. Mitt första sikte för dagen var att nå Brevens bruk där det kan finnas mat eller rättare sagt kaffe. Jag knallade på och efter en kall natt och kylig morgon var det inte svårt att fantisera om måltider. Dock var byns café stängt när jag anlände och något värdshus kunde jag inte beskåda men till Högsjö skulle det enligt vägskylten vara 5 kilometer så det blev till att fortsätta. Längs med vägen till Högsjö fick jag möta resans första älg, som stod och åt jämte vägen på ena sidan medan jag traskade på den andra sidan. Båda blev vi nog lika skrämda av varandras sällskap då vi sprang åt var sitt håll. Väldigt mycket hjortar ute på vägen idag, kanske för att jag är så nära Hjortkvarn. När jag passerade Hjortkvarn fann jag en riktig old school löparbana vilket var riktigt häftigt att se.
Väl i Högsjö fann jag en pizzeria och mitt efterlängtade kaffe, pizzeria ägaren var en riktigt rolig typ som blev väldigt glad över att jag tog mig tid att äta där. Han berättade att han var granne med Gunilla Persson som är nu från tv. Jag hade lite svårt att tro honom men efter bildbevis fick jag lov att ge mig. Men kaffe fick jag och mycket trevligt sällskap. Jag knallade vidare och passerade efter långt om länge Läppe. Inatt tältar jag jämte Hjälmaren efter dagens distans på 47 km. Den totala distansen är nu 680,3 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar