onsdag 21 juni 2017

Dag 27 - Studenternas afton

Ännu en dag med sovmorgon, ljuvligt men jag börjar sakna tältplats letandet. Idag tog jag farväl av familjen Hult/Mankovsky och tackar för deras otroligt fina gästfrihet och för den tid jag fått bo hos dem. Ett riktigt härligt gäng som bjöd på mycket stim och stoj.
Bussresorna tillbaka till Örebro blev en spännande upplevelse idag, första bussen anlände tio minuter sent vilket gjorde att jag missade anslutningsbussens avgångstid. Som tur var så var den bussen också sen på grund av studentfirande. Därtill gick tiden att köra ikapp och jag hann med nöd och näppe med tåget tillbaka till Gävle. Göran är redo för uppackning..
Väl i Gävle handlade jag på mig lite mat innan jag drog vidare, längs vägen mötte jag flera studenter som firade sin examen. Riktigt trevligt att ta del av men gladast var jag för att äntligen påbörja resan norrut. Jag kan inte tacka min skrivpartner in crime tillräckligt för att jag fått chansen att komma ut på landsvägen så tidigt som i maj. Tusen tack Henrik för ett bra uppsatsarbete och för friheten att få utforska Sveriges vägar igen.
Dagens distans blev 4,9 km och den totala distansen är 916,8 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar